A cheesecake fotográfia már a stílus kezdete óta létezett, de a ’40es-’50es évekig nem igazán mutatkozott meg.
Mikor Amerika elküldte fiait a tengerentúlra, kellett valami, ami emlékezteti őket, miért harcolnak és mi várja őket odahaza, ezért pin-up képeket vittek magukkal. Cheesecake képek voltak festve például a repülők orrára, és fotók, magazinok díszítették a katonai ládákat, barakkok falait. Az ábrázolt nők mind név nélküli „ girl next door”-ok voltak, és filmsztárok.
A két, talán leghíresebb pin-up kép két filmsztárról készült: Betty Grable-ről és Marilyn Monroe-ról. A Betty Grable-ről készült fotó volt a leginkább kedvelt pin-up kép a háborúban. A Lloyd’s of London egymillió dollárra biztosította Grable lábait, mely mozzanat aztán jó alapul szolgált 1939-ben készült „ The million dollar leg” című filmjéhez.
1949-ben Tom Kelley fotográfus 50 dollárt ajánlott fel az ismeretlen modell Norma Jean Baker-nek, hogy meztelenül pózoljon a legendás vörös bársony háttér előtt. Pár évvel később eladott egy képet a sorozatból egy naptárkészítő cégnek és a következő évben egy másiknak. 1953-ban Hugh Hefner megvásárolta az egyik kép terjesztési jogait, és felhasználta poszterként újonnan indított férfimagazinja legelső számában. Ez a kép a „Golden Dreams”.
Nem gondolom, hogy túlzás lenne úgy említeni a „Golden Dreams”-t, mint a huszadik század egyik leghatásosabb képét. Kelley fotóját Marilynről! Manapság pedig ugyanez elmondható, és nemcsak a valaha készített legszebb pin-up fotók közé tartoznak, hanem művészi szempontból a legszebb fotók közé is!
Marilyn, ahogyan filmjei és ellenállhatatlan kisugárzása lévén megismertük, csodálatos sztár volt, ám ezek a képek még híressé válása és hollywoodi karrierje előtt kezdődtek. A képeken nem csak a gyönyörűsége, karizmája, hanem ártatlansága és élettel telisége is megjelenik.
A meztelen nőkröl készült fényképek a Playboy előtt, vagy akár más híres magazinok előtt, nagyon változatos volt, ám mivel nem kifejezett pornográfiának számított, mindig olcsónak és gyalázatosnak számított.
Hefner megpróbálta azt a fajta klasszikusságot csempészni fotóiba, mint az Esquire Petty lányai, vagy Varga pinupjai, Kelley Marilynről készült képei, mint a Hónap szeretője, pedig sikeresen változtatta meg a hangsúlyokat.
Ezek után a Playboy be tudta hozni azt a fajta tiszteletreméltóságot, és liberalizációt, mely szexuális forradalommá nőtte ki magát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek